10 Nisan 2017 Pazartesi

Artık bir çınar ağacım var.


Nisan 2017
"Geçen yaz, sabahları otobüse bindiğim durağın yanında, bir kaldırım taşı kenarında otların arasında büyümeye çabalarken gördüm, onu. Etrafındaki otları temizledim. Zaman zaman sırt çantamdaki pet şişeyle suladım. Gövdesi serçe parmağı kalınlığına neredeyse ulaşmış, boyu otların arasından sivrilmeye yetecek kadar uzamıştı. 'Bu yazı atlatırsa, fidan görünümünü alır, kendini kurtarır' diye düşünürken bir sabah yanından geçtiğimde, kendisini göremediğimi sonradan farkettim. İyice yaklaşıp dikkatle baktığımda, misinalı ot biçme makinesinin kurbanı olduğunu gördüm.

Oysa ki, etrafı otlardan tamamen temizlenmişti. Boyu da otların arasında kaybolmayacak, ot zannedilmeyecek kadar uzundu. İnce gövdesi, 7-8 cm yukarıdan kesilmiş olarak duruyor, dünden kalma kesilmiş sürgün ise solmuş, kurumuş yapraklarıyla yanda yatıyordu. El yordamıyla etrafını tekrar temizleyip çevirdim, bir an önce sürgün verebilmesi için pet şişesiyle suladım. Çok geçmeden üçer beşer filizler çıkmaya başladı. Gövdesinin tek dal olması ve kalan sürgünün çabucak büyümesi için diğer sürgünleri yavaşça kopardım. Geç kaldığı yaz sezonunda (vetejasyon dönemi) ancak bir karış boy verebilmişti.

Bu yıl kış, uzun ve sert geçti. Kar diğer yıllara nazaran fazlaca yağdı. Bahar ise, geldi gelecek ya da geldi. 'Bahar geldiğine göre bizim çınar da tazelenmiştir. Bir bakalım ne haldedir? Şuralarda, bir yerlerde olacaktı. Hemen kaldırım taşlarının kenarında, ortalarda bir yerdeydi. Yerini mi karıştırdık acaba?' söylenmelerinin arasında meraklı, telaşlı bir arayış. Sonbaharda burada bıraktığımız çınar şimdi yoktu.

Çınar fidesi, -iş makinelerinin kar temizliği sırasında muhtemelen- yerinden sökülerek sağa sola itilip atılmış kaldırım taşlarının altında kalmıştı. Biçilmiş gövdesi ve ince sürgünü, ağır kaldırım taşının altındaydı. Buna rağmen, baharla birlikte bir iki yaprak çıkarabilmişti. Hemen taşı kaldırıp çınarcığı bir kez daha kurtardık. Etraftaki sökülmüş, diğer kaldırım taşlarıyla da üçgen bir korunak yaptık. Toprak taşıdık. Suladık. Evet, artık bizim de bir çınar ağıcımız var.

Ve fakat bakalım bu yazı hasarsız, kazasız atlatabilecek mi?"

GÜNCELLEME:
17 Temmuz 2017 itibariyle küçük çınar ağacının durumu. Boyu, 1 metreye yaklaştı.

Temmuz 2017






















GÜNCELLEME 2: 
17 Eylül 2018 itibariyle küçük çınar ağacının durumu. Boyu, 2 metreye yaklaştı.

Eylül 2018


















Yazı ve fotoğrafı gönderen: slmcndmr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder